آموزش طراحی طلا و جواهر با ماتریکس

آموزش طراحی طلا و جواهر با ماتریکس در این دوره آموزشی هنرجو طراحی طلا جواهر را به صورت حرفه ای و مهندسی آموزش دیده و در محیط کاری و در کنار اساتید مجرب پس از گذراندن 2 ماه دوره آموزشی و تمرین توانایی طراحی و مدل سازی انواع کار های  پیچیده  از انگشتر و آویز تا دستبند و گردنبند و گوشواره را خواهد داشت.

نرم افزار ماتریکس چیست ؟
"Matrix Jewelry Design Software"

نرم‌افزار ماتریکس (Matrix) که به صورت کامل با نام “Matrix Jewelry Design Software” شناخته می‌شود، یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای طراحی و ساخت جواهرات است.

این نرم‌افزار قابلیت‌هایی مانند طراحی سه‌بعدی، ایجاد طرح‌های پیچیده و دقیق، شبیه‌سازی مواد و رنگ‌ها، ارائه نمایش‌های واقع‌گرایانه و… را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار، طراحان می‌توانند طرح‌های خود را به صورت دقیق و با جزئیات بالا در محیط سه‌بعدی ایجاد کرده و قبل از ساخت واقعی جواهرات، طرح را به صورت مجازی بررسی و ارزیابی کنند و در صورت نیاز تغییرات لازم را ایجاد کنند سپس به ساخت جواهرات بپردازند.

متریکس ( Matrix ) نرم افزار پر قدرت و سنگینی است و برای اجرای آن نیاز مند سخت افزار مناسب و قوی است. این نرم افزار بر روی کامپیوترهای Desktop( کامپیوترهای رو میزی ) و Laptop ( کامپیوترهای قابل حمل ) قابل نصب و اجرا است

  • 2GHz core Quad i5 Core : CPU
  • GB 4 : RAM
  • GB 1 Geforce Nvidia : VGA
  • GB 250: HDD
  • ROM-DVD
  • (Desktop (Monitor Inch 19
  • (Laptop (Monitor Inch 17 -15

CPU : این نرم افزار بر روی پردازشگرهای ضعیف تر مانند i3 Core و Due 2 Core قابل نصب و اجراست اما برای استفاده هر چه بهتر و اجرای فایل های نیمه سنگین نیاز به پردازشگر i7 Core می باشد.

RAM : حداقل RAM مورد نیاز برای اجرای متریکس می تواند 2 گیگا بایت باشد اما برای اجرای راحت و روان نرم افزار 4 گیگا بایت و برای کاربری حرفه ای 8 تا 32 گیگا بایت حافظه پیشنهاد می شود.

VGA :  کارت های گرافیکی AMD / ATI یا Quadro Nvidia به دلیل امکان بروز مشکل هنگام کار کردن با این نرم افزار و Hang کردن کامپیوتر، برای کار با این نرم افزار پیشنهاد نمی شود.

HDD : میزان فضای مورد نیاز برای نصب این نرم افزار حدود 2 گیگا بایت می باشد اما اگر می خواهید هارد دیسک جدید تهیه نمایید، 

Monitor : سایز صفحه مانیتور برای کامپیوترهای غیر قابل حمل یا Desktop حداقل 19اینچ و برای کامپیوترهای Lap-top حداقل 15 اینچ پیشنهاد می گردد.

دسته بندی سر فصل های آموزش طراحی

مرحله اول آموزش

1- طراحی دو بعدی با نرم افزار ماتریکس

2- طراحی های مربوط به ساخت طلا و نقره جات ساده و بدون سنگ

مرحله دوم آموزش

کلیه فعالیت های مرحله اول بصورت جواهر و سنگ خور همراه تکنیک های جواهر سازی با تمامی قوانین قلم زنی، گوارسه چینی، سنگ چینی، و چنگ گذاری آموزش داده خواهد شد.

مرحله سوم آموزش

در این مرحله قوانین و نحوه ترکیب مرحله اول و دوم با یکدیگر به طراح آموزش داده خواهد شد مانند حلقه نامزدی که از سه قسمت تشکیل شده.

با ترکیب این دو مرحله طراح میتواند  با آموزش هایی که فرا گرفته صدها مدل متنوع باتوجه به خلافیت و ذوق هنری خود بصورت تلفیقی طراحی کند .

با ترکیب این دو مرحله طراح میتواند  با آموزش هایی که فرا گرفته صدها مدل متنوع باتوجه به خلافیت و ذوق هنری خود بصورت تلفیقی طراحی کند .

مرحله چهارم آموزش

طراح در این مرحله با طراحی قالبسازی آشنا شده و میتواند کلیه طرح های خود را با استفاده از قوانین قالبسازی به صورت مهندسی شده تبدیل به یک مدل جهت ساخت قالب نماید.

مرحله پنجم آموزش

آموزش کامل ساپورت و سر درجه گذاری با ماتریکس به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای  در نظر داشته باشید در فنون قالبسازی نوع سر درجه گذاری و انتخاب جهت پرینت سه بعدی در مرحله ساپورت گذاری ساده و عمومی بسیار متفاوت بوده و طراح در این مرحله میتواند با آموخته های خود از انواع دستگاه های پرینت ایرانی، هندی، چینی ایتالیایی و آمریکایی در پنج نوع کلی می باشند استفاده نمایند.

انواع دستگاه های پرینتر 

1-دستگاه های Dhp  که با لامپ UV پروسه پرینت رزین های سرامیکی و ریخته گری را انجام میدهد که در رده کاملا ساده و ابتدایی دارای دقت پایینی هستند و قابل دسترس می باشند

2- دستگاه های SHA که با LED های UV پروسه پرینت انجام میدهد و با دقت متوسط با قابل دسترس می باشد

3- دستگاه های MSLA که در آن LED های بسیار دقیق استفاده شده و در وعده بالایی قرار دارند

4- دستگاه های تخصصی که در آن به جای لامپ LED از یک لیزر استفاده و دارای پلیت کوچکتری به جهت داشتن دقت بالا می باشد

5- پرینتر های فوق تخصصی که فقط به صورت سفارشی برای مهندسین قالبسازی ساخته میشود و در آن 81% لیزر بسیار قدرت مند و دقیق استفاده شده که در حال حاضر این دستگاه ها در راس کلیه های پرینتر های سه بعدی قرار دارد

مرحله نهایی: در این مرحله هنرجو میتواند به عنوان یک طراح نیمه حرفه ای در مجموعه هلدینگ رامین استخدام و بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز نماید و پس از گذراندن دوران کارآموزی و به کار گرفتن تمامنی آموخته های خود جهت یک مدل واقعی و قابل ساخت وارد مرحله ی فوق تخصصییه مهندسی طراحی شده و طراحی انواع قفل لوله های مختلف مانند

به همراه لوله های مورد نیاز در تمامی قسمت ها قابل توجه طراحان در نظر داشته باشید که شما میتوانید به صورت مجزا آموزش های تخصصی و فوق نخصصی هر مرحله را ثبت نام نمایید.

برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری برای همکاران طلا، جواهر و نقره ساز در جهت ارتقاء سطح کیفی، سرعت و کاهش کسری و هزینه تولید با جدیدترین و حرفه ای ترین متد های روز دنیا.


در دهه گذشته با توجه به تنوع بالای مصنوعات طلا و جواهر، افزایش قیمت طلا و در نتیجه اهمیت تولید با کسری کمتر در زمان کوتاه تر، بعضا در کارگاه های طلاسازی و جواهر سازی شاهد استفاده از ابزار ها و روش های سنتی هستیم.


از این رو برای همکاران با فراست که در صدد افزایش بازده کار خود هستند، کلاس های آموزش حضوری و غیر حضوری برگزار می گردد.

آموزش طراحی طلا و جواهر با ماتریکس

Original price was: ریال300,000,000.Current price is: ریال250,000,000.

سوالات متداول

-ساخت زیور آلات با دست چه تفاوتی با طراحی زیور آلات دارد؟

ساخت زیور آلات با دست و ابزارهای مخصوص طلا سازی و جواهر سازی و در محیطی کارگاهی انجام می شود اما طراحی زیور آلات یک مقوله ی کاملا جداست و به صورت کامپیوتری و با نرم افزار هایی مثل ماتریکس انجام می شود.

تفاوت ماتریکس و زیبراش چیست؟

ماتریکس بهترین نرم افزار تخصصی برای مدل سازی و طراحی طلا و جواهر در تمام دنیا می باشد و نرم افزار زیبراش هم یکی از بهترین نرم افزار های مجسمه سازی دیجیتال می باشد که می توانید با استفاده از آن فرم های فیگوراتیو در طلا و جواهرات را طراحی کنید از این جهت این دو نرم افزار کاملا با هم فرق می کنند و کارایی آنها با هم نیز فرق می کند و هرکدام کارایی خود را دارند.

-تفاوت ماتریکس و ماتریکس گلد چیست؟

نرم افزار ماتریکس گلد آخرین نسخه از نرم افزار ماتریکس و کمپانی می باشدGemvision در گذشته دو نرم افزار مطرح از موتور نرم افزار راینو برای طراحی طلا و جواهر وجود داشت که کمپانی stuller هر دو شرکت تولید کننده ی این دو نرم افزار را خرید و در نتیجه ماتریکس را با راینو گلد ادغام کرده و نرم افزار ماتریکس گلد را به وجود آورد.این نرم افزار بیشتر شبیه ماتریکس می باشد تا راینو گلد اما مقدار قابل توجهی نیز با ماتریکس تفاوت داردو یک سری از ابزار های ماتریکس 9 کم شده این نرم افزار در حال حاظر ایرادات قابل توجهی دارد و به صورت کامل و مهندسی طراحی نشده و به همین دلیل هنوز به صورت کامل مورد استفاده برای طراحان در تمام دنیا قرار نگرفته و اغلب شرکت ها ی طراحی و برند ها ی مختلف هنوز از ماتریکس 9 استفاده می کنند از آنجایی که طراحی حرفه ای و تخصصی در اولویت ماست اینجا در هلدینگ رامین تمامی مدلسازی طلا و جواهرات با ماتریکس 9 انجام می شود.همچنین در بحث آموزش نیز تمامی آموزش ها بر پایه ی ماتریکس 9 می باشد.

-تفاوت راینو با ماتریکس چیست؟

راینو یک نرم افزار طراحی 3بعدی می باشد که به وسیله ی این نرم افزار شما  می توانید انواع طراحی سه بعدی مثل طراحی محصول،طراحی معماری،طراحی اتومبیل وهر آبجکت دیگری مثل طلا و جواهر را انجام دهید.

شرکت gemvision نرم افزار راینو را برای طراحی طلا و جواهر سفارشی سازی کرده به این معنی که یک سری

از ابزارها و تکنیک هایی که یک طراح جواهر به آن نیاز دارد را به صورت آماده ودقیق در اختیار طراح و مدلساز قرار می دهد.در نتیجه طراحی و مدلسازی جواهرات با نرم افزار ماتریکس بسیار ساده تر و سریع تر از راینو خواهد بود علاوه بر راحتی در اجرا و کار یادگیری طراحی با ماتریکس بسیار ساده تر و راحت تر می باشد.

-بازار کار این شغل در ایران به چه صورت است؟

کشور ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا و جواهر در دنیا می باشد و طبق آمار جهانی جزو 5 کشور اول در مصرف طلا و جواهرات می باشد.می توان گفت بیش از 70 درصد تولید طلا جواهر در کشور هنوز به صورت سنتی انجام می شود و هر روز تولید کنندگان و سازندگان سنتی میل و رغبت بیشتری برای استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته به دلیل کاهش هزینه های تولید می آورند.بالاتر رفتن سرعت پرینتر های سه بعدی نسبت به پرینتر های 10 سال گذشته باعث شده که اگر در دهه ی گذشته به ازای هر دستگاه  پرینتر سه  بعدی به طور متوسط یک یا دو طراح نیاز بود  امروزه به ازای هر پرینتر 4-5 طراح نیاز باشد.به همین دلیل بازار کار این تخصص در ایران روز به روز افزایش پیدا می کنند.

-بازار کار جهانی این شغل چیست؟

کشور ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلا و جواهر در دنیا می باشد و طبق آمار جهانی جزو 5 کشور اول در مصرف طلا و جواهرات می باشد.می توان گفت بیش از 70 درصد تولید طلا جواهر در کشور هنوز به صورت سنتی انجام می شود و هر روز تولید کنندگان و سازندگان سنتی میل و رغبت بیشتری برای استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته به دلیل کاهش هزینه های تولید می آورند.بالاتر رفتن سرعت پرینتر های سه بعدی نسبت به پرینتر های 10 سال گذشته باعث شده که اگر در دهه ی گذشته به ازای هر دستگاه  پرینتر سه  بعدی به طور متوسط یک یا دو طراح نیاز بود  امروزه به ازای هر پرینتر 4-5 طراح نیاز باشد.به همین دلیل بازار کار این تخصص در ایران روز به روز افزایش پیدا می کنند.

-طراحی دستی چه تفاوتی با طراحی نرم افزار دارد؟

طراحی دستی یا اتود زنی (اسکچ)بر روی کاغذ و با استفاده از ابزار های طراحی دستی انجام می شود و طراح می تواند ایده و طرح ذهنی خود را با کمک طراحی دستی روی کاغذ پیاده کند اما طراحی با کامپیوتر و نرم افزاربه این صورت است که شما طرح ذهنی،اتود یا حتی عکس و تصویر مد نظر را به صورت 3 بعدی در فضای نرمافزار می سازید و پس از آن می توانید با استفاده از پرینتر های 3 بعدی حجم طراحی شده را به صورت واقعی تولید کنید.

-طرح سه بعدی شما پس از اتمام طراحی وارد چه مرحله ای می شود؟

طرح 3 بعدی شما پس از طراحی داخل نرم افزار وارد مرحله ی ساخت خواهد شد.به این صورت که شما همانطور که می توانید یک طرح،عکس و یا نوشته را به صورت 2 بعدی با پرینتر بر روی کاغذ چاپ کنید می توانید طرح خود را با استفاده از پرینتر های 3 بعدی تولید کنید.ماده ای که پرینتر 3 بعدی به کمک آن طرح شما را تولید می کند،رزین مایع می باشد.

-من هیچ تجربه ای از طلاو جواهر سازی و طراحی طلا و جواهر ندارم آیا من می توانم طراحی طلا و جواهر با رایانه را یاد بگیرم؟

بله می توانید.شما برای یادگیری طراحی طلا و جواهر با رایانه فقط توانایی انجام کارهای عمومی با کامپیوتر مثل کار با ویندوز واینترنت در سطح متوسط و دانستن زبان انگلیسی در سطح مقدماتی می باشد مسلم است که اگر تجربه ی جواهر سازی و طلا سازی و مخراج کاری یا سنگ شناسی دارید و یا اگر رشته ی تخصصی شما طراحی صنعتی،طراحی مد،هنر،معماری،هنر های تجسمی،نقاشی،مجسمه سازی،صنایع دستی یا کامپیوتر باشد.در یادگیری این تخصص بسیار راحت ترخواهید بود.